Megszokhattuk, hogy az autóversenyeken elért helyezések nem csak a pilóták képességeitől és teljesítményétől függenek. A fő meghatározó a versenyautók technikai színvonala, ennek hátterében pedig a pénz. A Grand Prix 2 azonban egy olyan versenysorozat, amelyben nem az autók, hanem a pilóták küzdenek egymással.
GP2
A GP2 futamai a Formula-1 versenyek hétvégéit kísérik - alkalmanként 2 futamot indítanak. A Formula-3000 utódjaként 2005 óta megrendezett GP2-ben a csapatoknak egyforma, előre meghatározott karosszériát, motort és gumit kell használniuk. Csak a beállításokban lehetnek különbségek. Hogy az anyagi háttér miatti különbségeket még inkább csökkentsék, a motorokat csak 4000 megtett versenykilométer után cserélhetik az együléses versenyautókban. A gumik kétfélék lehetnek az időjárástól függően: száraz vagy esős időre alkalmasak. Anyaguk és mintázatuk ennek megfelelően különböző, de az induló csapatok mindegyikében azonos.
2005-ben a versenyautók ezt tudták:
Motor: V8, Renault - 4 literes, 580 lóerős
Gyorsulás: 0-ról 200-ra 6,7 mp alatt
Végsebesség: 320 km/h
Sebességváltó: 6 sebességes, félautomata, a kormányon elhelyezett kapcsoló
Karosszéria: 585 kg-os, szénszálas Dallara
Gumi: Bridgestone Potenza
GP2 2013
A kilencedik GP2 sorozat 11 helyszínre kíséri a Formula-1-et március 22. és november 3. között: Malajzia, Bahrein, Spanyolország, Monaco, Egyesült Királyság, Németország, Magyarország, Belgium, Olaszország, Szingapúr és az Egyesült Arab Emírségek.
Az idén 13 csapat indult 2-2 pilótával. Az iSport International-t, mely 2007. győztes csapata volt, a Russian Time váltotta. Az előszezoni tesztek Spanyolországban zajlottak.
A 2013-as technikai háttér:
Motor:V8, Renault - 4 literes, 612 lóerős
Gyorsulás: 0-ról 200-ra 6,6 mp alatt
Végsebesség: 332 km/h
Sebességváltó: 6 sebességes, manuális kormányváltó
Karosszéria: Szénszál - kevlár Dallara
Gumi: speciális slick Pirelli
Az idei sorozat legszerencsésebb résztvevője eddig egy galamb volt: