A Német Túraautó-bajnokság (Deutsche Tourenwagen Masters) futamai 2000 óta zajlanak a jelenlegi formában. Európa legjelentősebb túraautó versenye ez, ahol kiváló pilóták és neves autógyártók képviseltetik magukat.
DTM 2013
Az idei DTM szezonban három gyártó autói álltak rajthoz. A BMW 8, a Mercedes-Benz 6, az Audi szintén 8 versenyautóval indult. A pilóták soraiban történt némi változás. Voltak, akik befejezték, helyettük újak jöttek. Timo Glock például a Formula-1 után folytatja a BMW csapatában. Jamie Green ezúttal az Audi színeiben versenyez.
Az eddig lezajlott öt futam a konstruktőrök számára vegyes eredményeket hozott. Májusban a BMW (Augusto Farfus) és az Audi (Mike Rockenfeller), míg júniusban a BMW (Bruno Spengler) és a Mercedes (Gary Paffett) versenyautója ért elsőként a célba.
Az ötödik futam eredménye még kérdéses. A nürnbergi Norisringben lezajlott futamot Mattias Ekström nyerte az Audi RS5 DTM pilótájaként, azonban a Parc fermé szabályok megsértése miatt utóbb kizárták a versenyből. Apja egy vizes palackot dugott Ekström zsebébe, ami akadályozta a későbbi súlymérést a DTM ellenőrei szerint. Az Audi óvást nyújtott be a döntés ellen. Robert Wickens első DTM futam győzelme a Mercedes autójával egyelőre ideiglenes.
Büntetések és kizárások Norisringben
Senki nem vonja kétségbe, hogy a technikai sportokban szükség van szigorú szabályokra. Veszélyes ezek a sportágak, ráadásul sok pénz forog kockán. Az embernek ugyanakkor nem ritkán támad az az érzése, hogy a győzelmek és helyezések nem a pályán dőlnek el. Jó példa erre a DTM Norisringben megrendezett futama is. A pilóta hivatalosan valóban szabályt szegett, ugyanakkor a versenyt ténylegesen ő nyerte. A vizes palack a levezető kör után került a zsebébe, tehát a győzelem után. Egy laikus néző számára abszurdnak tűnik, hogy egy üveg víz döntheti el a győzelmet.
Norisringben nem ez az egyetlen "példás büntetés" szabatott ki. A Forma-3-as Európa Bajnokság első futamát biztonsági autókkal és sárga zászlókkal lassították. Ennek ellenére több pilóta kapott büntetést gyorshajtás miatt. A tömeges szabálytalankodás és a retorziók következtében 11 versenyző helyezése változott meg utólag. Az élre az eredetileg 8. helyezett pilóta került. Ez végül még a büntetést kiszabókra is sokk-ként hatott, ezért 7 versenyző helyezését visszaállították.